Pagina's

zondag 4 augustus 2013

DIY #8 - Steentjes applicator Action




 
Een paar weken geleden kwam ik in de Action een strasstenen applicator tegen (stud applicator). De applicator is € 7,95 en de steentjes (studs) koop je per wiel, zo'n wiel is € 2,00 dat alles samen is dus € 10,00 ik vond dit toen erg veel. Afgelopen week heb ik hem toch maar meegenomen!
 
 
 
 
De applicator bestaat uit een staaf en een heet stukje vooraan, waar je je opzetstukjes op schroeft. Hij heeft een snoer voor in het stopcontact, helaas is dat snoer niet heel erg lang.
In het pakketje zit ook nog een houder (dat je je tafel niet verbrand) en een klein zakje mini steentjes.
 
 
Voor de DIY die ik jullie laat zien heb je nodig:
 
- gympen
- blouse
- schrift
- het apparaat en de studs
 
 
 

 
Stop de stekker in het stopcontact, zoek je studs uit en zet het goede opzetstuk erop.
 
 

Ik ga de sterretjes gebruiken, daarvoor heb je het kleine platte opzetstuk nodig.
Als hij erop zit druk je pas op de knop.
Het lampje moet nu gaan branden
 
 

Pak je schrift en de gekozen studs.
Leg de studs klaar in de vorm die jij wilt.
 

Nu druk je met de hete staaf op de studs, de lijm aan de onderkant van de studs zal smelten en vast plakken aan je schrift, houd hem ongeveer 7 sec. erop.
 

Dit is mijn resultaat!


 
 

 
Ook maakte ik deze!
 


Een oude saaie blouse kan je ook weer mooi maken met deze studs. Ik ga het kraagje versieren met vierkante studs.
 
 
 
Je wilt nu natuurlijk het opzetstuk veranderen, zet je apparaat uit. Het afkoelen duurt vrij lang, ik gebruik daarom een handoek om hem eraf te schroeven en er een nieuwe op te zetten!
Voor de grote vierkante studs gebruik je het grote platte opzetstuk.
 

Doe hetzelfde als net, leg alle studs klaar en druk er op met je staaf zo'n 7 seconden lang.
Als je op dun stof werkt moet er wel even een papiertje onder!!! Anders plakt het aan de andere kant misschien vast.

 
En ook de andere kant van de kraag gaan we studden!
 
 
En hoppa, die is ook al klaar!
 
 
Voor het broekje gebruik ik deze ronde studs, hiervoor gebruik je het grote ronde opzetstuk met de inham.
 
 

 
 
Doe nu hetzelfde als met alle andere studs. Druk het opzetstuk 7 sec. op het steentje!







 
Om het waterval effect te krijgen begin je boven in de hoek met heel veel steentjes, en plak je er langzaam steeds minder op.
 
 

 
Bedankt voor het lezen en kijken!
 
Stuur even een foto op twitter naar: xmieskuh
Als je ook iets met de steentjes applicator van de action hebt gemaakt :)
 
xMieskuh
 

1 opmerking: