Pagina's

vrijdag 9 augustus 2013

DIY #11 - Tas maken met alleen een oud shirt en een schaar!!!

 
 

Ik heb weer een leuke DIY voor jullie namelijk: een tas maken van alleen een t-shirt, super handig om te maken als je geen naaimachine hebt of gewoon geen zin hebt om te naaien. Ook ziet het er super leuk uit om hem te dragen.
 
Benodigheden:
 
~Schaar
~T-shirt
~Veiligheidsspeld
 
 
Ik gebruik een stof schaar omdat dat natuurlijk net wat fijner knipt!
 
Je begint met het afknippen van de mouwtjes/mouwen.
 
 
 
Nu ga je verder  met de hals, knip het omslag randje eraf en maak hem voor en achter even groot.
 
 
Nu ga je kleine knipjes maken in het onderste gedeelte van je shirt, omdat dit een soort "buisje" is kunnen we daar dadelijk makkelijk een reepje stof doorheen rijgen.
 
 

Van het overig stof (hals mouwen) maak je een reepje.
 
 
Ik kwam er achter dat je er maar een nodig hebt.
 
Maak aan het uiteinden een knoop en doe aan de andere kant een veiligheidsspeld.
 
 
 
Stop de veiligheidsspel in een van de 'buisjes' onderaan je shirt, nu ga je hem door alle 'buisjes' doen.
 
 
 
 
Je krijgt dan dat stiek effect.
Als hij weer bij de knoop is trek je aan de veiligheidsspeld zodat het rondje kleiner word.
 

 
Maak een knoopje van het begin en uiteinden van je reepje, heel strak (je wilt niet dat je tas openschiet en al je spullen op de grond liggen).
 
 
Uiteindelijk heb je een heel klein gaatje aan de onderkant van de tas, ik zelf vind dit niet zo erg. Je kunt natuurlijk altijd nog met wat alles lijm een klein lapje aan de binnenkant op de bodem leggen.
 
Nu is je tas klaar!!!
 
 
 
Ik hoop dat jullie iets aan deze do it yourself hadden. Zelf ben ik heel blij met de tas, en ik ga hem zeker gebruiken!
 
xMieskuh
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten