Pagina's

zondag 3 maart 2013

DIY #4 - Short maken






Bijna iedereen heeft wel 'die' broek die niet zo veel meer gedragen wordt. Hij ligt maar in de kast te wachten tot hij echt niet meer past.
Je kunt er natuurlijk ook een short van maken, leuk voor de zomer.
Ik heb dit zelf geprobeerd, ik heb er foto's van genomen.


Dit is de broek die ik gekozen heb, ik draag hem niet vaak meer.



Aller eerst trek je de broek gewoon aan, je kijkt en bedenkt hoe lang je hem wilt hebben.


Het is makkelijk om dit even af te tekenen met krijt. Ik ga knippen op het onderste lijntje, omdat ik nog een omsla randje over wil houden.


Het enige wat je nu nog nodig hebt is een schaar en de broek natuurlijk.


Je begint gewoon met knippen, netjes op je randje.


Tadaa!


Nu vouw je de broek dubbel.


Zo...


Je kunt nu precies onder het randje van je vorige pijp knippen, dan worden ze precies even lang (kort).


Klaar...


Dit is hem geworden.


Ik zelf vind het mooier om de randjes nog even naar binnen te slaan.


En dan is dit het gehele eindresultaat!!!

Ik hoop dat jullie er misschien iets van geleerd hebben.
xoxo

xMieskuh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten